Medewerkers Zwembad Kerkpolder winnen strijd om sociaal plan

18 februari 2017

Medewerkers Zwembad Kerkpolder winnen strijd om sociaal plan

Foto: Joost van der Sluis / Lieke overhandigt oorkonde aan personeel zwembad Kerkpolder

De medewerkers van het zwembad Kerkpolder dat geprivatiseerd wordt hebben hun strijd om een goed sociaal plan gewonnen. Door de privatisering zouden ze er fors in salaris op achteruit gaan. De gemeente wilde die loonsdaling niet compenseren terwijl daar normaal gesproken wel afspraken over worden gemaakt. Samen met de FNV, CNV en de SP zijn ze in actie gekomen. Die strijd is nu gewonnen.

De gemeente en de vakbonden hebben een beperkt sociaal plan afgesproken, maar de medewerkers worden individueel allemaal wel gecompenseerd. Dus uiteindelijk zijn die tevreden. Donderdag 16 februari hebben de medewerkers de FNV, CNV en SP uitgenodigd voor een lunch om ze te bedanken voor hun steun.

Lieke overhandigde daar een oorkonde aan de medewerkers om ze te feliciteren met hun overwinning. Op hun beurt kreeg de SP een grote badeend voor in de fractiekamer. Ter herinnering aan de actie met de badeendjes op de Markt.

De voorzitter van de SP in Delft was er ook: "Het is bijzonder dat deze mensen niet teleurgesteld hebben afgewacht wat er zou gebeuren, maar dat ze gezamenlijk in actie zijn gekomen. Ze hebben zich niet laten intimideren, hebben hulp gezocht bij de vakbonden en SP, en hebben zich niet uit elkaar laten spelen. Toen ze werden uitgenodigd voor een-op-een gesprekken zijn ze daar steeds met zijn tweeen heen gegaan. Op die manier sta je samen sterk. En dan zie je ook dat in actie komen helpt. Op die manier win je een actie."

Foto: Joost van der Sluis / SP Fractie krijgt badeend van mederwerkers zwembad Kerkpolder