Vestia

Foto: SP

De huurders van Vestia zijn de dupe van een derivatenschandaal veroorzaakt door de top van de corporatie. De huurders betalen de rekening.
Niet meer! We willen huurbevriezing, het onderhoud moet ingepland en uitgevoerd worden en de inspraak van huurders moet worden geregeld.

Delft op Zondag: Sloopwerkzaamheden Bomenwijk van start

De Delft op Zondag schrijft over de sloop van sociale woningen in de Bomenwijk. Hoe er nog meer goedkope woningen uit Delft verdwijnen, en Lieke haar commentaar daarop.

Delft op Zondag: Kritiek op huurverhoging Vestia

In de Delft op Zondag staat dat bewoners van Vestia het zat zijn om ieder jaar een huurverhoging te krijgen, terwijl Vestia het onderhoud laat versloffen.

10 september 2020

Huurdersoproep in aanloop naar Prinsjesdag

Foto: SP Delft / SP Delft

Huurders uit Delft voeren in aanloop op Prinsjesdag actie om minister Ollongren op te roepen om de huurverhoging terug te draaien. Bewoners uit de Woonbron huizen in de Poptahof die eerder in verzet kwamen tegen torenhoge stookkosten; en huurders van Vestia die een zwartboek maakten met klachten over slecht onderhoud en te dure huizen slaan de handen ineen. Natascha Wassenburg, Vestia-huurder, licht de boodschap aan de minister toe: "Toen we deze zomer met honderden huurders - digitaal- klaar stonden om in gesprek te gaan met minister Ollongren keerde zij ons de rug toe en stapte in haar dienstauto. Maar wij moeten keer op keer meer betalen terwijl onze lonen vaak achterblijven. Het wordt tijd dat de minister naar ons gaat luisteren." Oscar Tellekamp uit de Poptahof sluit zich daar van harte bij aan: "Het is een belachelijke verhoging in een tijd dat veel mensen al minder inkomsten hebben"

27 april 2020

SP start actie tegen huurverhoging: ‘0 is genoeg’

Foto: SP

Vandaag viert Nederland geen koningsdag maar woningsdag. Maar Woningsdag zou nog veel leuker zijn als iedereen een goede en betaalbare woning heeft. Vorig jaar had al de helft van de huurders moeite met het betalen van de huur. En velen krijgen het nu nog moeilijker, omdat op dit moment veel gezinnen in Nederland door de coronacrisis te maken met een terugval in inkomsten. Maar ondertussen gaan de huren per 1 juli voor velen nog verder omhoog. De SP roept daarom vandaag alle huurbazen op om de huurverhoging te stoppen, want 0 is genoeg! Iedereen kan deze oproep steunen op sp.nl/stopdehuurverhoging.

15 april 2020

Bericht van Lieke

De Corona-crisis legt het land plat, maar dat wil niet zeggen dat er niets meer gebeurt in Delft. Er wonen nog steeds mensen in slecht onderhouden woningen van Vestia. En mensen kunnen bij de SP nog steeds terecht met hun verhalen. Over wonen, Vestia maar ook over hele andere onderwerpen. Lieke heeft daarom een bericht ingesproken, voor alle delftenaren.Lees verder
20 november 2019

Stop de woningnood in Delft

Foto: SP

Ondanks een nijpend tekort aan betaalbare huurwoningen worden veel woningen gesloopt of verkocht en worden er dure woningen bijgebouwd. Stop de woningnood in Delft!

Samen met Bibliotheek DOK organiseert de SP komende dinsdagavond 26 november een bijeenkomst van de KRO-NCRV ('monitor meeting') over woningnood in Delft. Met o.a. SP-raadslid Lieke van Rossum, huurder uit het Heilige Land Anja Schildkamp, en Professor Boelhouwer van de TU.

Iedereen is van harte welkom om te komen kijken en mee te praten, inloop 19.30 uur, start 20.00 uur bij bibliotheek DOK in het centrum.

21 juni 2019

SP wil meer grip op betaalbare huurhuizen

Foto: SP

De Delftse SP wil dat de gemeente zélf een woningorganisatie opricht, die betaalbare woningen met een huur tussen de 400 en 950 euro per maand gaat bouwen. De partij deed dit voorstel nadat ze in verschillende Delftse wijken met huurders in actie kwam voor meer betaalbare huurwoningen. In onder andere het Heilige Land en de Bomenwijk worden sociale huurwoningen gesloopt en worden er minder voor terug gebouwd. Fractievoorzitter Lieke van Rossum vindt dat de gemeente zo moedwillig de bevolkingssamenstelling van Delft laat veranderen. "Want mensen zijn genoodzaakt de stad uit te gaan. Bij de SP spreken we mensen die omdat hun huis gesloopt wordt naar Zoetermeer of Almere verhuizen. Of dat de verhuurder zegt: ga maar in Den Haag zoeken want hier kun je geen huurwoning vinden.