Red de VAK

9 december 2014

Red de VAK

Foto: SP / freeimages.com CC

De medewerkers en cursisten van de VAK in Delft zijn een petitie gestart tegen de enorme bezuiniging van 1,2 miljoen die hen boven het hoofd hangt. Namens het bestuur van de SP Delft wil ik deze petitie van harte bij jullie aanbevelen.

Samen met de medewerkers en cursisten van de VAK streven wij naar het behoud van de VAK als één multidisciplinair kunstencentrum voor iedereen in Delft en omstreken om cursussen te kunnen volgen als multimedia, zang, dans, toneel, mode, beeldende kunst en nog veel meer! Met deze petitie willen wij de VAK redden en helpen aan een nieuwe toekomst.

De plannen van de gemeente om de cursussen van de VAK weg te bezuinigen zorgt er voor dat meer dan 4000 cursisten de dupe worden.

Met deze petitie verzoeken wij de gemeente af te zien van deze bezuinigingen en de VAK één centrum te laten blijven waar iedereen terecht kan om cursussen te blijven volgen. Eén centrum, om zo de kwaliteit te waarborgen, multidisciplinaire voorstellingen en
evenementen op te zetten en de samenwerking tussen de disciplines te bevorderen.

Hieronder de link waar je de petitie kunt ondertekenen:

De SP Delft zet zich al langer in voor het behoud van goede culturele voorzieningen in Delft. Zo bood de SP een petitie aan aan de wethouder tegen de harde bezuinigingen op de bibliotheek DOK. Die petitie was door meer dan 1200 mensen ondertekend!