Beter gelet op uitgaven Prinsenhof

21 december 2017

Beter gelet op uitgaven Prinsenhof

De gemeente heeft grote verbouwplannen voor het Prinsenhof. De plannen zouden tussen de €25 miljoen en €30 miljoen moeten gaan kosten. "Dat is een hoop geld. De gemeente heeft al eerder fouten gemaakt met dure projecten die steeds duurder werden en waar we niet meer onderuit konden. Zoals bijvoorbeeld in de Harnaschpolder en de Spoorzone." zegt SP-raadslid Tom Zonneveld. Over deze grote projecten is, op verzoek van de SP, een groot onderzoek geweest. Eén van de resultaten van dat grote onderzoek is dat we bij een nieuw duur project met veel risico's ervoor kunnen kiezen dat we een extra vinger aan de pols willen houden, om te voorkomen dat het weer uit de hand loopt. Zonneveld: "De gemeenteraad heeft vanavond besloten om alvast een extra vinger aan de pols te houden bij dit dure en risicovolle project. De raad lijkt gelukkig nu lessen uit het verleden toe te passen. Daar zijn we blij mee!"

Ook was er vanavond een voorstel gedaan door een heleboel partijen om meer mogelijkheden voor verbouwingen te onderzoeken, want misschien is er ook wel een veel goedkopere optie. Zonneveld: "€30 miljoen is een hoop geld en kan je maar één keer uitgeven. Daarom is het heel goed om te onderzoeken of we nou wel echt zoveel geld moeten uitgeven." Ook dat voorstel werd aangenomen door de gemeenteraad.

De SP is voorstander van één museum in gemeentehanden waar plaats is voor iedereen, voor zowel Delftenaren als toeristen.