SP wil opheldering functioneren Regiotaxi na failissement Deltax

7 september 2017

SP wil opheldering functioneren Regiotaxi na failissement Deltax

Foto: Lieke van Rossum / SP Delft

Foto: een aantal jaar geleden werd al actie gevoerd door SP en passagiers voor een goede Regiotaxi

De fractie SP heeft vragen gesteld over de toekomst van de Regiotaxi, die wordt gereden door Deltax - het taxibedrijf dat in bedrijfseconomisch zwaar weer is gekomen. SP-raadslid Wim Hamelink: “We maken ons zorgen om het behoud van de Regiotaxi als belangrijke voorziening voor mensen die slecht ter been zijn. Recent kregen we weer klachten over de service, zoals te lange wachttijden en een onbereikbaarheid centrale” De partij voerde samen met ouderen en mensen met een handicap eerder al actie voor een betere Regiotaxi.

Het naderend faillissement van Deltax wordt volgens de directie mede veroorzaakt doordat het bedrijf te weinig geld overhoudt aan het rijden als Regiotaxi. Vorige aanbestedingen lieten een zelfde beeld zien.

De SP fractie wil van het college weten of de gemeente bekend was met de kritische staat van Deltax en of die inderdaad mede is te wijten aan de aanbesteding. Ook wil de partij dat er actie wordt ondernomen om de servicedienst Regiotaxi in Delft op een goed niveau te behouden.