Bewoners Heilige Land trekken aan de bel: Woonbron moet afspraak nakomen

24 juli 2017

Bewoners Heilige Land trekken aan de bel: Woonbron moet afspraak nakomen

Foto: SP

Bewoners van de witte huizen in het Heilige land trekken deze week aan de bel bij verhuurder Woonbron. Die beloofde enkele weken geleden in een brief dat nog voor de zomer een bijeenkomst voor hen georganiseerd zou worden over de toekomst van de woningen. Huurder Anja Schildkamp van het buurtcomité: "Wij willen dat onze huizen gerenoveerd worden en het is belangrijk dat we hierover snel in gesprek gaan. Het is inmiddels eind juli, de zomer is in volle gang, maar we hebben nog niks gehoord. Woonbron houdt zich zo niet aan haar eigen belofte"

Woningbouwcorporatie Woonbron heeft laten weten de huizen te willen slopen, maar stuitte op verzet uit de buurt. Een buurtcomité van huurders en de Delftse SP bood al eerder handtekeningen aan Woonbron aan op een straatbijeenkomst. Ook gingen de bewoners eerder met een niet-slopen-taart op gesprek bij de directeur. Die beloofde dat er onderzocht gaat worden of renovatie mogelijk is en zei huurders daarbij te betrekken.

Fractievoorzitter Lieke van Rossum van de SP steunt de huurders: "Er is een flink tekort aan betaalbare huurwoningen in Delft en als het aan de gemeente ligt worden het er alleen maar minder. Waar moeten deze mensen dan heen? Daarnaast gaat het om historische huizen in een fijne buurt. De binnenstad van Delft staat vol met prachtige oude gebouwen. Die sloop je toch ook niet als ze onderhoud nodig hebben?"

Lees ook het bericht op de website van Delft op Zondag