Huurders Heilige Land eisen renovatie in plaats van sloop van Woonbron

4 mei 2017

Huurders Heilige Land eisen renovatie in plaats van sloop van Woonbron

Foto: SP

De bewoners van de 'witte huizen' in het Heilige Land hebben onlangs van verhuurder Woonbron gehoord dat er plannen zijn de huizen binnen een paar jaar te slopen. Veel huurders vinden het fijn wonen in deze buurt en willen niet weg. Zij laten het er niet bij zitten: er is inmiddels een buurtcomité aan de slag om de sloop te voorkomen.

Bewoners in actie

Op maandag 8 mei organiseren de bewoners tijdens een actiemoment tijdens een buurtbarbecue in de Cornelis Musiusstraat. Zij zullen handtekeningen tegen de sloop overhandigen aan Woonbron. Hun boodschap: wij willen geen sloop maar renovatie. We wonen in historische huizen. Net als in de hele binnenstad van Delft, betekent dit níet dat de huizen niet meer van deze tijd zijn. In tegendeel: onze huizen zijn bijzonder. Wij wonen is een rustige, gezellige buurt waar de mensen nog naar elkaar om kijken. Zo’n buurt slopen, zou eeuwig zonde zijn.

Steun van de SP
De SP ondersteunt de bewoners bij hun actie. De partij maakt zich al langer zorgen over de beschikbaarheid van dit soort betaalbare huurwoningen in Delft. SP Tweede Kamerlid Sandra Beckerman komt naar Delft om de bewoners een hart onder de riem te steken en zal de aanwezigen toespreken. Ook de woonbond zal aanwezig zijn.

lees ook: http://www.delftopzondag.nl/nieuws/algemeen/84200/huurders-heilige-land-...

Foto: SP