Het Nationaal ZorgDebat op 18 februari

12 februari 2017

Het Nationaal ZorgDebat op 18 februari

Foto: Joost van der Sluis / Mobiel ziekenhuis voor het Nationaal Zorgfonds op het Bastiaansplein in Delft

In Nederland moet je kunnen rekenen op de zorg die je nodig hebt. Maar er staat een boete van € 385,- op ziek zijn: het eigen risico. En aan de marketing van zorgverzekeraars en het jaarlijkse overstapcircus worden miljarden verspild. De kwaliteit gaat omlaag, de kosten omhoog. Dat moet anders, volgens de campagne voor het Nationaal Zorgfonds. De beweging wil de zorgverzekeraars afschaffen één Nationaal ZorgFonds opzetten. Zonder bureaucratie en concurrentie, én zonder eigen risico.

Het gaat hard met de campagne voor het Nationaal Zorgfonds. De beweging
blijft groeien en heeft sinds deze week een kwart miljoen vrienden die
hun steun hebben betuigd via nationaalzorgfonds.nl of een van de vele vrijwilligers. Ook in Delft hebben al honderden mensen steun betuigd aan de campagne, die een initiatief is van de SP.
Voorzitter Joost van der Sluis: "Op zaterdag 18 februari vindt een grote
manifestatie plaats op het Malieveld in Den Haag: het Nationaal
ZorgDebat. Het is tijd om de politici in Den Haag duidelijk te maken dat
het anders moet én kan. Dus sluit je aan en kom ook!"

De Delftse SP organiseert dat Delftenaren gezamenlijk per trein naar de manifestatie reizen. Iedereen is van harte uitgenodigd om te verzamelen op 18 februari om 10.45 op het station van Delft.