Sluiting kinderboerderij dreigt, SP kondigt actie aan

2 juli 2015

Sluiting kinderboerderij dreigt, SP kondigt actie aan

Onlangs werd bekend dat de gemeente de Kinderboerderij Tanthof op den duur wil sluiten. Ze wil er een dierenweide van maken waar de dieren niet meer geaaid kunnen worden, en die na drie jaar sluiten.

Veel bewoners zijn hier tegen in het verweer gekomen en hebben goede plannen gemaakt om de kinderboerderij open te kunnen houden. Ook veel politieke partijen spraken hun steun uit.

Afgelopen donderdag sprak de gemeenteraad over de kinderboerderij. Tegen de verwachting in hebben D66, Groen Links, Stip, PvdA en VVD toch ingestemd met de plannen van de gemeente. Dit betekent dat de kinderboerderij per 1 november moet sluiten, tenzij er een organisatie wordt gevonden die hem voor die tijd kan overnemen.

De SP wil samen met de bewoners van de Tanthof alles op alles zetten om de kinderboerderij voor de wijk te behouden! In september zullen we als sluiting dreigt opnieuw in actie komen. Heeft u vragen of wil u mee doen? Bereik ons via delft@sp.nl.