Kinderboerderijen OPEN!

22 mei 2015

Kinderboerderijen OPEN!

Foto: Ilse van den Broek

De gemeente is van plan om de kinderboerderijen in Tanthof en de Delftse Hout per 1 juli te sluiten. Laat zien dat je de kinderboerderijen steunt en kom op zondag 31 mei naar de kinderboerderij in de Delftse Hout.

De Pvda, D66, GroenLinks, VVD en Stip hebben samen besloten dat de gemeente niet meer wil betalen voor de kinderdoerderijen. Ze namen aan dat er genoeg andere partijen waren die deze taak wel wilden overnemen. De bezuinigingen werden vastgelegd nog voordat er afspraken waren gemaakt.

Twee maanden voor de deadline blijkt dat de partij die de gemeente op het oog had om het over te nemen, het toch niet gaat doen. In plaats van te zoeken naar alternatieven om de kinderboerderijen open te houden wil het college de boerderijen meteen sluiten. Zonder andere geïnteresseerden een eerlijke kans te geven om een oplossing te vinden.

Dat vinden wij niet kunnen. Donderdag 4 juni worden de kinderboerderijen besproken in de gemeenteraad. Wij willen dat de kinderboerderijen open blijven en roepen iedereen op om zondag 31 mei vanaf 14.30 naar de kinderboerderij in de Delftse Hout te komen om beide kinderboerderijen te steunen.

Ken je nog anderen die graag gebruik maken van een kinderboerderij? Stuur dit door! Onderaan dit bericht staat ook een flyer die je kan gebruiken.

Stuur ook het Facebook-event door en meld je aan!

Locatie: Kinderboerderij Delftse Hout

Datum: Zondag 31 mei