Collecteren voor failliet Delft

26 september 2014

Collecteren voor failliet Delft

Gisteren stond de SP in de binnenstad om geld op te halen om Delft zo te redden van een failliet. Met deze actie wordt de Delftenaar geïnformeerd over wat dit college en vorige colleges met het belastinggeld hebben gedaan. SP fractievoorzitter Lieke van Rossum: "Het college laat ons en de Delftenaar in het duister over hoe het financieel gezien zo'n puinhoop kon worden. En dat terwijl diezelfde Delftse inwoner de komende jaren wel gaat betalen voor de grote tekorten op de vele bouwprojecten, waarschijnlijk door bijvoorbeeld nog meer te bezuinigen op voorzieningen zoals de bibliotheek en buurthuizen."

Donderdag avond werd het voorstel van de SP om het Delftse failliet te onderzoeken door alle coalitiepartijen (D66, PvdA, GroenLinks, VVD en STIP) weggestemd. In het voorstel was nog geen planning opgenomen voor het onderzoek, die zou later gemaakt kunnen worden. Van Rossum: "De beslissing was dus alleen: willen we wel of geen onderzoek? Dan is, wat ons betreft, de enige reden om tegen te zijn, dat je bang bent voor de uitkomsten."