7e Demonstratie: Stop Afbraak Zorg!

14 september 2014

7e Demonstratie: Stop Afbraak Zorg!

Op zaterdag 20 september 2014 organiseren het comité “Zorg Voor Elkaar” en het comité “Wij Zijn De Zorg” de zevende demonstratie tegen de afbraak van de zorg en het instellen van een opname stop in verzorgingshuizen. Deze keer met medewerking van Nellie Frijda en SP Tweede Kamerlid Henk van Gerven.

Zorg is een basisvoorziening, die door deze regering in rap tempo wordt afgebroken.

Verzorgingshuizen sluiten met als gevolg: gedwongen verhuizingen, omvallende aanleunwoningen. De dagopvang verdwijnt grotendeels met als gevolg: mensen verliezen hun zinvolle dagbesteding en kwijnen weg achter de geraniums. De thuiszorg halveert met als gevolg: verwaarlozing en eenzaamheid. Dit alles terwijl duizenden vakbekwame mensen hun baan verliezen en de toch al enorme druk op mantelzorgers wordt vergroot. Deze regering, die miljarden heeft uitgegeven om de banken en de euro te redden, legt de rekening hiervan bij iedereen in de samenleving die zorg nodig heeft.

Wat betekent dat voor de mensen in Delft?

Het betekent bijvoorbeeld dat mensen niet meer in een verzorgingshuis terecht kunt en door een familielid, kennis of buur moet worden verzorgd, ook als er sprake is van 24-uurs verzorging. Zeker in combinatie met de opvoeding van kinderen, oppas voor kleinkinderen en een baan is dit een onmogelijke taak. Daarnaast zijn de meeste woningen in Delft niet geschikt om vader of moeder in huis te nemen, terwijl dit straks toch de enige oplossing zal blijken te zijn.

Dit mag niet gebeuren!

Daarom gaan wij op zaterdag 20 september 2014 voor de zevende keer demonstreren tegen de afbraak van de zorg in Delft. Wij gaan door met het verzet tegen deze bezuinigingen en roepen iedereen in Delft op met ons tegen deze maatregelen in verzet te komen en te demonstreren voor het behoud van:

de verzorgingshuizen in Delft
de werkgelegenheid in zorg en thuiszorg
de dagopvang voor ouderen en gehandicapten

Bijzonderheden

Verzamelen 12:00 uur Bastiaanplein