ROOD tegen het gegraai in de zorg

1 juli 2014

ROOD tegen het gegraai in de zorg

Vandaag waarschuwde ROOD, jong in de SP de gasten van de luxueuze zorg-borrel voor het graai gedrag in de zorg. De omgeving was afgezet met afzetlint en er stonden borden met de tekst pas op! graaiers. Deze borden verwijzen naar de hypocritie in de zorg, waarin bestuurders mogen genieten van een duur feest op een boot terwijl er aan de andere steeds meer bezuinigd wordt op de zorg. “Het is te gek voor woorden dat steeds meer mensen niet de zorg krijgen die ze nodig hebben, terwijl de zorgverzekeraars grote winsten maken. Dat geld  hoort in de zorg, niet in de buik van bestuurders.” aldus woordvoerder Rawaez Mustafa.

Behalve dat zorgverzekeraars winst maken, kunnen vanaf volgend jaar ook ziekenhuizen winst uitkeren. Tegelijkertijd wordt er in 2015 bezuinigd op de zorg  voor ouderen. Rawaez Mustafa: "Als je als zorg-bestuurder veel geld wilt verdienen, zit je niet in de goede sector. In de zorg draait het om het helpen van anderen en ‘graaiers’ passen niet in dat plaatje."