Ook de Delftse Ganlar, Aynur en Hazred moeten blijven!

14 mei 2014

Ook de Delftse Ganlar, Aynur en Hazred moeten blijven!

Drie Delfste kinderen zullen donderdagavond 15 mei een Kinderpardon-poster met hun eigen beeltenis aanbieden aan burgemeester Verkerk. Met deze poster wordt iedereen opgeroepen om de petitie voor ‘een Eerlijk Kinderpardon voor álle gewortelde kinderen’ te tekenen.

De Delftse Ganlar (12), Aynur (11) en Hazred (6) zijn van die gewortelde kinderen, die dreigen te worden teruggestuurd. Hun ouders kwamen in september 2001 naar Nederland. De drie kinderen zijn in Nederland (in verschillende asielzoekerscentra) geboren. In september 2009 is het gezin vanuit Ter Apel op straat gezet. Omdat ze niet konden terugkeren naar hun land, zijn ze opgevangen door particulieren. Sindsdien wonen ze in Delft.

Het Kinderpardon bleek voor dit gezin geen uitkomst te bieden, omdat de familie niet al die tijd onder rijkstoezicht heeft gestaan. Het gezin is al die tijd wel in beeld geweest van de gemeente. De kinderen gaan in Delft naar school, zitten op een sportvereniging, hebben vriendjes en vriendinnetjes. Ze zijn hier geworteld.

De kinderombudsman, Mark Dullaert, Defence for Children en vele anderen, zetten zich de afgelopen week in de landelijke media in voor een eerlijke uitvoering van het kinderpardon. Het gezin is blij dat burgemeester Verkerk zijn handtekening onder de petitie Eerlijk Kinderpardon heeft gezet.

Defence for Children geeft via deze posters ook deze Delftse kinderen een gezicht. Ganlar, Aynur en Hazred zullen hun poster donderdagavond aan burgemeester Verkerk overhandigen, vóór de raadsvergadering waarin het nieuwe college wordt geïnstalleerd. Om ca. 19:30u. In de burgerzaal van het Stadhuis.