Nieuwe Sebastiaansbrug: blunder op blunder

22 mei 2014

Nieuwe Sebastiaansbrug: blunder op blunder

Vanavond werd duidelijk dat de bouw van de nieuwe Sebastiaansbrug wéér verder vertraagd is, waarschijnlijk met een jaar. Dit gebeurde al eerder, en ook de kosten bleken veel hoger dan begroot. SP-fractievoorzitter Lieke van Rossum: "Er wordt blunder op blunder gemaakt door gemeente en provincie als het gaat om deze brug. Dat kost ons onnodig geld en tijd. De SP wil nú duidelijkheid over wat er fout is gegaan en wat de gemeente gaat doen om dit op te lossen."

Omwonenden maken zich daarnaast grote zorgen over de geluidsoverlast van de nieuwe brug, waar ook de tram over zal gaan rijden. Van Rossum: "De bewoners hebben redelijke eisen en de gemeente zou daar op in moeten gaan. Onder andere het soort asfalt kan aangepast worden. De SP vindt dat de gemeente meer kan doen."

Wethouder Harpe (VVD) deed in een vergadering van de gemeenteraad een toezegging dat hij het gevraagde overzicht gaat leveren.