6e Demonstratie tegen Afbraak zorg een succes!

20 mei 2014

6e Demonstratie tegen Afbraak zorg een succes!

Op zaterdag 17 mei protesteerden we in Delft voor de 6e keer tegen de bezuinigingen op de zorg. Samen met de comités 'Wij zijn de zorg' en 'Zorg voor elkaar Delft' liepen we deze keer op een zon overgoten zaterdag dwars door de drukke binnenstad van Delft.

Met deze 6e demonstratie geven we aan dat we ons blijven verzetten tegen het sluiten van verzorgingshuizen, het slepen met bejaarden, het afbreken van de thuiszorg, de jeugdzorg en de GGZ. De volgende demonstratie is nog niet definitief gepland, maar zal naar alle waarschijnlijkheid ergens in september plaats vinden. Ondertussen gaan beide comités door met het opzetten van wijkcomités. Groepen mensen die in hun eigen wijk de gevolgen van de bezuinigingen in kaart brengen en het verzet van onderop vormgeven.

Op dit moment zijn er twee wijkcomités, een in de Kuiperwijk en een in de Bras. Een derde in Delft Zuid is in oprichting. Mensen die zich willen aansluiten bij een van deze comités of een comité in hun eigen wijk willen helpen opzetten, zijn van harte welkom en kunnen zich melden via delft@sp.nl