Juist nu investeren in zorg en armoedebestrijding

9 maart 2014

Juist nu investeren in zorg en armoedebestrijding

Vrijdag debatteerden SP kandidaat-raadsleden Lieke van Rossum en Wim Hamelink met andere politieke partijen op een bijeenkomst georganiseerd door vakbond FNV. De avond ging over werk, armoede en zorg.

Het eerste deel van de avond voerde lijsttrekker Lieke van Rossum het woord: "Juist in deze tijd moet de gemeente investeren in de bestrijding van armoede. Steeds meer mensen verliezen hun baan en kunnen de eindjes niet meer aan elkaar knopen. Maar ook mensen mét werk hebben het zwaar; een derde van de mensen met een zeer laag inkomen in Delft werkt gewoon. De gemeente moet meer capaciteit vrij maken voor de budgethulp en ruime inkomensondersteuning bieden."

Na de pauze kreeg Wim Hamelink het woord over zorg: "In plaats van erom heen te blijven draaien kunnen we het beter maar gewoon zeggen: de zorg wordt voor een heel groot deel wegbezuinigd. De SP maakt zich daar erg grote zorgen om, we vinden dat de gemeente de landelijke overheid veel duidelijker had moeten zeggen dat menswaardige zorg staks onmogelijk wordt"