De SP wil gewoon goede zorg

12 maart 2014

De SP wil gewoon goede zorg

Er moet niet bezuinigd worden op de zorg en de verzorgingshuizen. Dat vindt de SP Delft. "Ziek worden is niet iets waarvoor je kiest, het is iets wat je overkomt." Zegt raadslid Wim Hamelink. "We moeten daarom gewoon zorgen dat er voldoende zorg beschikbaar is in Delft."

Afgelopen donderdag diende de PvdA een motie in voor een zorghotel in Delft. Wim Hamelink vindt dat de PvdA hier de plank volledig mee misslaat. "Hoewel een zorghotel natuurlijk sympathiek overkomt, is het een weinig realistisch plan. Dit college heeft zonder een woord van protest de enorme bezuinigingen op de zorg geslikt. Eindelijk is het kwartje is gevallen bij de collegepartijen in Delft en men beseft dat er door deze afbraak van de zorg in Delft grote problemen gaan ontstaan. Nu huilt men krokodillentranen en bedenkt in blinde paniek onrealistische plannen. Een zorghotelletje, waar je voor moet betalen biedt zelfs nog geen begin van een oplossing."

De SP in Delft is een fel tegenstander van de bezuinigingen van deze regering op de zorg. Zo was de SP vorige week bij de demonstratie tegen de afbraak van de zorg. Ook ondersteunt zij de twee zorg-comites, samen met onder andere het personeel, de patiënten en de vakbond. Wat de SP betreft is er maar een oplossingsrichting: "De marktwerking uit de zorg en geen afbraak van de zorg in Delft".