De sociale maskers worden opgezet.

7 februari 2014

De sociale maskers worden opgezet.

Tijdens een van de laatste gemeenteraden voor de verkiezingen van 19 maart bleek dat een heleboel partijen hun sociale masker had opgezet. Ineens was het wel mogelijk om allerlei sociale plannen uit te voeren. Zo was er nu ineens een meerderheid voor extra subsidie aan de voedselbank, iets waar de SP in oktober al voor pleitte in de tegenbegroting. "Het is natuurlijk mooi dat het er nu wel doorkomt, maar ik ben bang dat het na 19 maart weer voorbij is en het harde bezuinigingsbeleid weer wordt voortgezet." Zegt Tom Zonneveld, kandidaats-raadslid voor de SP.

Ook was het ineens mogelijk om de het aanvragen van een parkeerkaart voor mensen met een handicap beter te regelen. Iets waar de SP ook al een tijd voor pleit. Tom: "Je zou bijna willen dat het altijd verkiezingstijd is, want dan is het ineens wel mogelijk om sociaal beleid te voeren."

Het beleid van de SP is altijd sociaal, niet alleen vlak voor verkiezingen. Tom: "Niet voor niets is de slogan 100% Sociaal."