Derde Demonstratie: Stop Afbraak Zorg!

8 november 2013

Derde Demonstratie: Stop Afbraak Zorg!

Demo 3 Op vrijdag de 15 november 2013 organiseren het comité “Zorg Voor Elkaar” en het comité “Wij Zijn De Zorg” de derde demonstratie tegen de afbraak van de zorg en het instellen van een opname stop in verzorgingstehuizen. Zorg is een basisvoorziening, die als het aan deze regering ligt wordt afgebroken. In Delft worden alle verzorgingstehuizen gesloten, worden werknemers in de zorg massaal ontslagen en raken als gevolg hiervan mantelzorgers zwaar overbelast. Daarnaast wordt ook fors bezuinigd op voorzieningen voor gehandicapten, dagopvang en thuiszorg.

Dit mag niet gebeuren!

Loop daarom vrijdag 15 november a.s mee in de derde demonstratie Stop Afbraak Zorg!

Verzamelen 19:00 uur Bastiaanplein
Vertrek naar de Markt om 19:30 uur
Aankomst Markt rond 20:00 uur
Einde programma 20:30 uur

Wil je mee helpen met het comité Zorg voor elkaar of het comité Wij zijn de Zorg, stuur een mailtje naar delft@sp.nl

De bezuinigingen

In opdracht van deze regering breekt de gemeente Delft de zorg in onze stad af. Zonder slag of stoot geeft dit college toe aan de bezuinigingsdrift van dit kabinet. Inmiddels is duidelijk dat in de gemeente Delft alle verzorgingstehuizen worden gesloten, terwijl tegelijkertijd de thuiszorg wordt afgebouwd, de dagbesteding afgeschaft en chronisch zieken, gehandicapten en ouderen fors gekort worden op hun tegemoetkoming in de zorgkosten. Hierdoor verliezen in Delft vele honderden mensen hun zorg, hun dagbesteding, hun thuiszorg en hun mogelijkheden op een menswaardige manier aan de samenleving deel te nemen. Daarnaast zullen als gevolg van deze bezuinigingen nog eens honderden mensen hun baan verliezen en zullen mantelzorgers nog zwaarder belast worden dan nu al het geval is.

Wat doet de gemeente Delft

In plaats van afstand te nemen van deze bezuinigingen en er bij deze regering op aan te dringen af te zien van deze draconische bezuinigingen, investeert dit college voornamelijk in het weg poetsen van de gevolgen van deze bezuinigingen. Volgens dit college, dat de afbraak van de verzorgingssamenleving ziet als een vernieuwing, gaan mensen vanzelf ‘zelf’ oplossingen bedenken als hun zorg wordt afgeschaft. Met andere woorden dit college zegt: Zoek het zelf maar uit!

Steun het verzet

Wat ons betreft kan dit zo niet langer doorgaan en is de maat vol. Deze bezuinigingen gaan dramatische gevolgen hebben voor alle mensen in Delft. Daarom roepen we iedereen op tegen deze maatregelen in verzet te komen en te demonstreren voor het behoud van:

- de verzorgingstehuizen in Delft
- werkgelegenheid in zorg en thuiszorg
- de dagopvang voor ouderen en gehandicapten
- sluiten van de buurthuizen

Laten we samen de handen uit de mouwen steken en niet wegkijken bij de afbraak van de zorg in Delft. Sluit je aan en demonstreer op vrijdag 15 november 2013 met ons mee.

Stop Afbraak Zorg!