Demonstratie Stop afbraak Zorg groot succes!

15 september 2013

Demonstratie Stop afbraak Zorg groot succes!

Demo_13_09
Op vrijdag de 13e demonstreerde ruim 250 mensen tegen de afbraak van de Zorg in Delft. Een ongekend hoge opkomst voor Delftse begrippen. Veel Delftenaren gaven uiting aan hun ongenoegen over de bezuinigingsplannen van deze regering en de slaafse houding van de gemeente Delft. Na een korte tocht van het Bastiaanplein naar de Markt volgde een reeks van korte toespraken opgeluisterd met enkele treffende strijdliederen van "Bertus". Duidelijk is dat meer en meer mensen, organisaties en cliënten niet langer stilzwijgend aan de kant willen blijven zitten, terwijl onze sociale samenleving wordt afgebroken. Om ook blijvend uiting te geven aan dit verzet hebben we tijdens deze demonstratie met elkaar afgesproken vanaf nu iedere maand te gaan demonstreren. De volgende demonstratie is inmiddels al gepland en gaat gehouden worden op vrijdagavond 11 oktober 2013 (19:00 uur, Bastiaanplein). Daarnaast is afgesproken iedere maand een actiebijeenkomst te houden in een van de wijken in Delft. Deze maand nog, op woensdagavond 25 september, is de aftrap van deze actiebijeenkomsten in de Voorhof en Popthahof. Iedereen is dan vanaf 19:30 uur welkom in de Vleugel, Aart van der Leeuwlaan 4.