Hart onder de riem voor geslaagde scholieren

1 juli 2013

Hart onder de riem voor geslaagde scholieren

Na het bekend worden van de examenuitslagen kregen de geslaagde scholieren in Delft onverwacht bezoek van ROOD jong in de SP. Nadat de scholieren de hartelijke felicitaties en een presentje met leuke snuisterijen voor het behalen van hun diploma in ontvangst hadden genomen werd er gesproken over de kabinetsplannen in het hoger onderwijs.Rood Delft deelt examenpakket uit aan geslaagde leerlingen

De scholieren waren heftig verontwaardigd over de plannen om de studiefinanciering (weliswaar uitgesteld maar uitstel geeft geen afstel) en de studenten ov-jaarkaart af te schaffen. Daarnaast vond men het ook onrechtvaardig dat het collegegeld vrijgegeven wordt zodat onderwijsinstellingen tot vijf keer het huidige bedrag kunnen vragen. “Goed onderwijs moet bereikbaar zijn voor iedereen, vandaar dat wij langs de geslaagden gaan om allereerst onze felicitaties over te brengen maar het ook te hebben over hun toekomst, wanneer de bezuinigingen van dit kabinet worden doorgevoerd” aldus Ivar Luiten, woordvoerder ROOD Delft. ROOD kondigt verder aan de toekomstige studenten niet in de steek te laten en dat het actie zal blijven voeren voor kwalitatief goed onderwijs voor iedereen.