Comité Zorg voor elkaar Delft biedt Wethouder De Prez petitie aan

14 juni 2013

Comité Zorg voor elkaar Delft biedt Wethouder De Prez petitie aan

Het comité Zorg voor elkaar Delft heeft afgelopen donderdag de petitie Zorgen om Zorg, aangeboden aan wethoude De Prez. In deze petitie, ondertekent door meer dan 300 bezorgde Delftenaren, vragen we de gemeente afstand te nemen van de bezuinigingsplannen van dit kabinet en dit kenbaar te maken aan regering en parlement.
In een gesprek met de wethouder deelde hij onze bezorgdheid, maar bleef van mening dat het decentraliseren van de zorg naar de gemeenten een goede zaak is. Daarnaast gaf de wethouder aan dat de Vereniging van Nederlandse Gemeente (VNG) inmiddels vrijwel unaniem haar bezorgdheid over de kabinetsplannen aan de regering heeft kenbaar gemaakt. De wethouder had geen antwoord op de vraag hoe de gemeente, na de decentralisatie van de zorg en de daarbij behorende bezuinigingen, deze zorgtaak op verantwoorde wijze denkt te kunnen uitvoeren.
Later op de avond werd een motie van gelijke strekking als de petitie door de raad verworpen. De motie werd wel ondersteun door Groen Links, Onafhankelijk Delft, Leefbaar Delft en de SP.