Zorgakkoord? Afbraakakkoord!

10 mei 2013

Zorgakkoord? Afbraakakkoord!

Thuiszorg demo
Het zorgakkoord dat drie weken geleden gesloten werd tussen werkgevers, werknemers en het kabinet zorgt voor een verlies van 50.000 banen in de zorg. Thuiszorg wordt voor 40 % afgebroken waardoor 170.000 mensen hun thuiszorg verliezen, verzorgingshuizen gesloten, de toekomst van de dagbesteding is afhankelijk van de gemeenten, die wel een korting van 25 % te verwerken krijgen. Dit accepteren wij natuurlijk niet. Daarom roepen wij iedereen op om op 8 juni naar Amsterdam te komen voor een grote manifestatie tegen de plannen. De Abvakabo organiseert bussen, volgende week weten we de opstapplekken.
Wat kun jij doen? Roep iedereen in je omgeving op om mee te gaan, leg contact met werknemers en werkgevers in de zorg en roep hen op om mee te gaan. Maar naast de direct betrokkenen, raken de plannen ook de gewone burger. Daarom is het goed om iedereen te vragen mee te gaan. Volgende week informeren we je verder. Heb je in de tussentijd vragen? Neem contact op met Frank Johan Hoogendam.