1 voor Allen

8 februari 2012

1 voor Allen

Op woensdag 25 januari 2012 was in de Hofkerk de tweede bijeenkomst van maatschappelijke organisaties in Delft. Het belangrijkste doel van deze avond was, verder gaan met het inventariseren van de gevolgen die de verschillende bezuinigingen gaan hebben op onze samenleving en na te denken over de manier waarop we deze gevolgen onder de aandacht kunnen brengen van een breder publiek.

Armoede werkt niet

Op de eerste bijeenkomst waren vertegenwoordigers uit het Speciaal Onderwijs, de WMO-raad, de buurthuizen, de kerk en de gemeenteraadsfracties van Groen Links en de SP aanwezig. Op de tweede vergadering werd deze groep uitgebreid met vertegenwoordigers van de GGZ – cliëntenraad, de voedselbank en de organisatie ‘de Vierde Wereld’.

Naast het kennismaken en het uitwisselen van informatie over de gevolgen van de bezuinigingen op ieders terrein hebben de aanwezigen afgesproken dat we aandacht willen vragen voor de verschillende problemen die er spelen. We gaan dit doen door, met enige regelmaat, een of twee van de op deze bijeenkomst aanwezige organisaties te bezoeken, hierover een verslag te schrijven en dit in enige vorm publiceren. De komende maand gaan we op bezoek bij de onlangs geopende Jessehof en de organisatie de Vierde Wereld.