Kleiner Stadskantoor

16 december 2011

Kleiner Stadskantoor

De SP heeft gisteravond in de gemeenteraad ingestemd met het kleiner maken van het nieuwe Stadskantoor. Met een verdieping minder kun je nog steeds een goed gebouw neer zetten, en het levert een flinke bezuiniging op voor de gemeente.

SP-fractievoorzitter Lieke van Rossum zegt; “We hebben zelfs gekscherend gevraagd of er niet nóg meer verdiepingen af konden. De SP is namelijk nooit voor de bouw van het stadskantoor geweest, omdat we in Delft dat geld wel beter kunnen besteden. In september bleek helaas dat de gemeente niet meer onder het bouwen van het stadskantoor uit kan, want dat zou vanwege al gemaakte afspraken over de bouw miljoenen kosten.”

(bron figuur: Metro)

SP is het er niet mee eens dat het nieuwe stadskantoor de gemeente jaarlijks meer gaat kosten dan de huidige kantoren voor ambtenaren. Van Rossum; “Een paar jaar geleden heeft de gemeenteraad afgesproken dat het Stadskantoor jaarlijks niet tot hogere kosten mocht leiden. Dat gebeurt nu toch. We nemen het het college kwalijk dat we dit pas te horen kregen toen het al te laat was en het gebouw er wel moest komen”.