SP wil direct verbetering verkeersveiligheid

22 augustus 2011

SP wil direct verbetering verkeersveiligheid

De afgelopen tijd ontvangt de SP steeds vaker klachten over verkeersveiligheid in Delft. Veel klachten gaan bijvoorbeeld over het gebied bij station Delft en het kruispunt voor de Irenetunnel bij de Westvest en Engelsestraat.

SP-raadslid Lieke van Rossum zegt hierover: “Het gaat om klachten over diverse plekken in de stad. Natuurlijk is het zo dat nu er zoveel verbouwd wordt in Delft er tijdelijke, niet optimale, verkeerssituaties zullen ontstaan. Maar dat mag nooit tot extra slachtoffers in het verkeer leiden. Daarom wil de SP het onderwerp direct agenderen voor de eerstvolgende commissievergadering.”

De SP wil onder andere praten over de verkeersituaties bij de Kapelsebrug, de Sebastiaansburg, de doorgang voor fietsers en voetgangers tussen het station en de Westvest, en het de rotondes tussen de Nassaulaan en Delfgauwseweg.

“Van de wethouder willen we opheldering over deze locaties” zegt Van Rossum. “We willen weten hoeveel ongelukken er zijn gebeurd en of dat aantal is toegenomen. We vragen ons af hoe er wordt toegezien op de veiligheid. Wat de SP betreft dienen deze locaties beoordeeld te worden door een groep van verschillende weggebruikers. Hun aanbevelingen moeten ter harte worden genomen.”