Coalitiepartijen sluiten DOK Tanthof

22 april 2011

Coalitiepartijen sluiten DOK Tanthof

Tijdens de raadsvergadering gisteravond hebben de coalitiepartijen (PvdA, GroenLinks, D66, STIP en het CDA) voor de sluiting van de bibliotheek in Tanthof gestemd. Een motie van de oppositie om het filiaal van DOK open te houden werd verworpen. Dit tot grote onvrede van de oppositie en de buurtbewoners, die speciaal voor dit onderwerp naar de raadszaal waren gekomen.

“Het is een schande dat een basisvoorziening als de bieb in Tanthof gesloten wordt, er zijn zoveel mensen, jong en oud, die hier op verschillende manieren gebruik van maken. Door het nu te sluiten gooi je dat allemaal weg” aldus SP-raadslid Jon van Pagée.

De SP voerde deze week actie om het filiaal van DOK in Tanthof open te houden en riep buurtbewoners op om naar de gemeenteraadsvergadering te komen. De partij probeerde de bezuinigingen van de gemeente op de bibliotheek een aantal maanden geleden ook al tegen te gaan. Van Pagée: “We hebben enorm ons best gedaan om de sluiting te voorkomen, maar helaas wilde de meerderheid van de gemeenteraad er niets aan doen. Ondanks de mooie woorden die alle partijen voor dit filiaal over hadden, legde men zich direct neer bij de sluiting. Heel erg jammer. Wij hadden met alle betrokken partijen samen een oplossing willen zoeken zodat de bewoners uit Tanthof gewoon naar hun eigen bieb hadden kunnen blijven gaan.”