Standbeeld ter ere van de sloper van het onderwijs

21 februari 2011

Standbeeld ter ere van de sloper van het onderwijs

Zaterdag 19 februari stond de SP op het Bastiaansplein in Delft voor de campagne voor de verkiezingen van 2 maart. De jongeren van ROOD, jong in de SP hebben daar een standbeeld onthuld ter ere van staatssecretaris Halbe Zijlstra, met als opschrift 'Halbe Zijlstra, Sloper der Onderwijs -2011-'. Op het onderwijs wordt het komend jaar bijna 1 miljard bezuinigd. De SP jongeren 'bedanken' de staatssecretaris van onderwijs, Halbe Zijlstra, op deze ludieke manier voor zijn ingrijpende bezuinigingen.

Halbe_de_sloper_2011

Het kabinet wil studenten beboeten met €3000,- als ze zich naast hun studie willen ontwikkelen en dus langer over hun studie doen, er wordt flink gekort op de bijdrage van de overheid op universiteiten en Hogescholen, de studiefinanciering voor masterstudenten wordt afgeschaft, leraren worden op de nullijn gezet en er wordt 300 miljoen bezuinigd op speciaal onderwijs. De SP is de enige partij die tegen al deze plannen is en wil iedereen met een hart voor onderwijs daarom oproepen om op 2 maart naar de stembus te gaan en te stemmen op de SP.

Deze provinciale staten verkiezingen zijn belangrijker dan óóit. Het kabinet heeft voor bijna het hele sociale stelsel afbraakplannen, en de kiezer kan deze plannen tegen houden als dit kabinet geen meerderheid in de, door de Provinciale Staten gekozen, Eerste Kamer haalt.

Halbe_de_sloper_2011_2