Haagse Hogeschool studenten ontvangen symbolische studieboete

18 januari 2011

Haagse Hogeschool studenten ontvangen symbolische studieboete

Voorafgaand aan de studentenmanifestatie op vrijdag 21 januari voert ROOD Delft actie tegen de geplande bezuinigingen op het hoger onderwijs. Het kabinet wil studenten die meer dan een jaar studievertraging oplopen een studieboete geven van 3000 Euro. Vandaag delen de ROOD-leden symbolische boetes uit om studenten op te roepen massaal naar de manifestatie te komen.

Polite_boete_2_2011

ROOD woordvoerder Tom Zonneveld vindt het schandalig dat er wordt bezuinigd op onderwijs: "Het is belachelijk dat een kabinet met de mond vol over de kenniseconomie ambitieuze studenten gaat bestraffen. Dit kabinet wil alleen nog magnetronstudenten: snel klaar en smakeloos. Dat studenten hier boos over zijn wordt steeds duidelijker. De afgelopen maand gingen al duizenden studenten de straat op. Wij roepen alle studenten op om voor het grootste studentenprotest in jaren te zorgen en naar het Malieveld te komen aanstaande vrijdag!”

De manifestatie op het Malieveld op vrijdag 21 januari begint om 13 uur. Voorafgaand aan de manifestatie vindt er een protestmars plaats die om 12uur zal vertrekken vanaf de Haagse Hogeschool in Den Haag, achter station Den Haag HS.

Polite_boete_1_2011