SP en ROOD Delft protesteren tegen A4

27 september 2010

SP en ROOD Delft protesteren tegen A4

Zaterdag 27 september was de demonstratie-picknick tegen de verlenging van de A4. En natuurlijk was ook de SP van de partij! De dag begon met een begrafenisstoet over de route waar de A4 moet komen. Deze startte vanaf Delft en vanaf Vlaardingen. De 2 groepen, in totaal ongeveer 250 man, kwamen elkaar in het midden tegen. Daar werden de plannen van demissionair minister Eurlings begraven.

De hele dag door waren er sprekers. Deze sprekers waren onder anderen Liesbeth van Tongeren, Tweede Kamer-lid voor GroenLinks, en Farshad Bashir, Tweede Kamer-lid voor de SP. Farshad Bashir zei in zijn speech dat deze snelweg er absoluut niet mag komen, omdat het ontzettend zonde is van het natuurgebied en omdat deze snelweg geen files gaat oplossen, maar alleen files gaat verplaatsen. Zolang de snelweg er nog niet ligt, zullen de SP en ROOD doorgaan met actie voeren. Deze snelweg mag er absoluut niet komen!

Klik hier om de petitie tegen deze belachelijke plannen voor de snelweg te tekenen.

A4_picknick_1 A4_picknick_2 A4_picknick_3