College durft niet te kiezen

20 augustus 2010

College durft niet te kiezen

Gisteravond praatten gemeenteraadsleden over de noodzakelijke bezuinigingen bij de gemeente. Het college heeft haar ‘bestuursprogramma’, waarin de bezuinigingen opgenomen worden, nog niet af.

“Bijna een half jaar na de verkiezingen weet het college nog dus steeds niet wat ze met haar geld wil doen” zegt SP-raadslid Lieke van Rossum. “Er zijn nog steeds geen keuzes gemaakt, en de SP is bang dat straks dat er straks maar ‘op alles wat’ bezuinigd wordt. Wat ons betreft is het simpel: als je niet veel geld hebt, zorg je in ieder geval dat je de broodnodige spullen aanschaft, en bespaar je op luxe.”

In Delft moet volgens de SP zeker geïnvesteerd blijven worden in zaken als veiligheid, regelingen voor mensen met minder geld, en duurzame oplossingen voor energie en gebouwen. Van Rossum “Dit soort onderwerpen zijn veel te belangrijk om op te beknibbelen. Want niet alleen de gemeente moet nu bezuinigen, veel inwoners van Delft ook. Bezuinigen kan op extra’s zoals ‘stadsmarketing’ en het nieuwe stadskantoor.”