SP viert op 1 mei de Dag van de AOW

28 april 2010

SP viert op 1 mei de Dag van de AOW

Aanstaande zaterdag viert de SP op 28 plaatsen in het land de ‘Dag van de AOW.’ SP-leider Emile Roemer trapt de actie af in Den Helder: “De erfenis van Drees dreigt door CDA, D66, PvdA en Groenlinks overboord te worden gegooid. Wij staan pal voor Drees. Arm en oud mogen nooit meer in één zin genoemd worden.” De SP Delft houdt een korte manifestatie op het Bastiaansplein. Onder leiding van SP-Tweede Kamerlid van het eerste uur, Remi Poppe, gaat de SP met mensen in gesprek over de grote vraag voor de komende verkiezingen: waar leggen we de rekening van de crisis?

Gemiddeld leven ouderen met een lage opleiding vijf jaar korter dan mensen met een hoge opleiding. Ook krijgen lager opgeleiden gemiddeld vijftien jaar eerder gezondheidsklachten. Volgens de SP is het oneerlijk, onnodig en ongewenst om mensen twee jaar AOW af te pakken terwijl onder de 65 nog één miljoen mensen aan de kant staan. “Alle reden dus om de AOW niet om zeep te helpen, maar om deze volksverzekering te respecteren,” aldus Roemer.

De actie in Delft, met SP-Tweede Kamerlid Remi Poppe, begint om 13:00 uur op het Bastiaansplein.