SP stelt vragen over coalitieakkoord

15 april 2010

SP stelt vragen over coalitieakkoord

Al een aantal weken is bekend dat de coalitie in Delft gevormd gaat worden door D66, PvdA, GroenLinks, CDA en Stip. Maar wat deze partijen samen willen bereiken de komende jaren is nog onduidelijk. “D66 heeft ervoor gekozen om geen openbare gesprekken te voeren over de coalitie” zegt SP raadslid Lieke van Rossum “En vervolgens wordt wel snel bekend wie er allemaal wethouder wordt, maar wordt niet uitgelegd op welke punten de partijprogramma’s overeen komen. Dus eerst worden de taken verdeeld en dan komt pas de inhoud.”

De SP stelde samen met oppositiepartijen VVD en Stadsbelangen vragen over dit formatieproces. Formateur Lucas Vorkurka (D66) bleef erbij dat meer duidelijkheid wordt verschaft in het coalitieakkoord dat volgende week verschijnt. “Ik hoop het van harte. De inwoners van Delft hebben er recht op om te weten waarom nu juist deze partijen met elkaar gaan samenwerken.” aldus van Rossum.