SP tour raast door Delft

23 februari 2010

SP tour raast door Delft

Ook de politie kreeg een krant mee

Maandagmiddag kleurde Delft rood met de komst van de SP-tour. Een bus vol kamerleden reed om half twee het Bastiaansplein op, vergezeld van de SoeP-express. Niet alleen konden mensen daar met een warme beker tomatensoep in gesprek met de aanwezige SP-kamerleden en lokale kandidaten, ook werden door heel de stad heen werkbezoeken afgelegd.

Manja Smits en Jasper van Dijk (rechts aan tafel) op bezoek bij de TU

Zo gingen Jasper van Dijk en Manja Smits, samen met TU-studente en nummer Delftse nummer 9, Lieke smits, op bezoek bij een aantal studieverenigingen op de universiteit. Met alle perikelen op de faculteit Bouwkunde, alle dreigende bezuinigingen en het aftreden van de PvdA-onderwijsminister was er genoeg te bespreken.

Op bezoek in De Wending
Met buurthuisvrijwilligers in gesprek

Kamerleden Marianne Langkamp, Henk van Gerven en Paulus Jansen hadden afgesproken met het Platform Vrijwilligers Buurthuizen om te praten over het falende vrijwilligersbeleid van de gemeente. Een groot actiepunt voor de SP Delft de laatste tijd.

Lijsttrekker Lieke van Rossum nam kamerlid Ewout Irrgang mee om met de werkgroep Fairtrade-gemeente te spreken over een duurzaam inkoopbeleid voor gemeenten.

Lieke van Rossum geïnterviewd door Emile Roemer
Lieke van Rossum werd geïnterviewd

Aangezien Agnes Kant bij de koningin op bezoek moest, viel Emile Roemer voor haar in. Bij terugkomst op het Bastiaansplein interviewde hij Lieke over hoe de SP Delft wil verbeteren de komende vier jaar: "Veel beter luisteren naar de mensen in de stad, écht de samenwerking opzoeken om Delft een mooiere, groenere stad te maken. Één waar mensen centraal staan, niet de papieren werkelijkheid van het stadsbestuur."