SP start donderdag huis-aan-huis campagne

2 februari 2010

SP start donderdag huis-aan-huis campagne

Vanaf aanstaande donderdag doet een team SP'ers twee keer per week een andere wijk aan om huis-aan-huis aan te bellen en een verkiezingskrant te bezorgen. "De SP staat voor een gemeente die beter luistert naar haar inwoners," zegt SP-lijsttrekker Lieke van Rossum. "Dan is het logisch om campagnefolders niet alleen door de bus te doen, maar ook bij zo veel mogelijk mensen persoonlijk aan te bellen."

Deze campagne-aftrap, onder aanvoering van Van Rossum, vindt plaats in de Indische buurt in Vrijenban, expres uitgezocht vanwege de traditioneel lage opkomst. "Deze buurt wordt wel eens vergeten in de Delftse politiek en veel mensen hebben dan ook weinig vertrouwen meer in het gemeentebestuur. Juist daarom stappen wij deze week als eerste op deze mensen af om ze aan te sporen op 3 maart te gaan stemmen zodat ook hun stem gehoord wordt."

Ook buiten de campagne om belt de SP in Delft regelmatig bij mensen aan om bijvoorbeeld te vragen hoe het er in een buurt voor staat, om meningen over sloopplannen te peilen of om het functioneren van thuiszorg te onderzoeken.