ROOD op de studenten-infomarkt

17 augustus 2009

ROOD op de studenten-infomarkt

ROOD op de infomarkt

Vandaag was ROOD, jong in de SP, de hele dag te vinden op de introductiemarkt voor de nieuwe studenten. Op deze markt stonden allerlei verenigingen, politieke jongeren organisaties en sportclubs. ROOD deelde de nieuwste BlikOpener uit en vroeg de voorbijgaande studenten mee te doen met de Blikvanger-poll.

Deze poll gaf drie antwoorden op de vraag: 'Wat doe jij zodra je in Delft woont?'. De aankomende studenten konden vervolgens kiezen uit maximaal lenen bij de IB-Groep, een veel te dure kamer huren of je aansluiten bij een partij die hiertegen strijdt en actie voert om te voorkomen dat het hoger onderwijs nog minder toegankelijk wordt.

De 'poll'

In de loop van de dag bleek dat veel studenten het als 'normaal' beschouwen om maximaal bij te lenen tijdens hun studententijd. Dit was een goede mogelijkheid voor ROOD om uit te leggen hoe absurd het is dat studeren steeds duurder wordt. De bezuinigingen die door de regering worden doorgevoerd komen immers indirect op het bord van de student terecht.