Sloop woningen Professorenbuurt mogelijk van de baan

10 juni 2009

Sloop woningen Professorenbuurt mogelijk van de baan

Gisteren was in de krant te lezen dat de sloop van 66 betaalbare huurwoningen aan de Professor Telderslaan en Hendrik Casimirstraat mogelijk van de baan is. De SP zet hier al jaren haar vraagtekens bij en is blij dat er nu serieus nagedacht wordt over renovatie. Uit een enquête die de SP afdeling in 2006 onder bewoners hield bleek ook dat veel mensen naar tevredenheid in de portiekflats wonen. Raadslid Martijn Sipkema: "Ik vind het vooral frappant om te zien dat woningbouwcorporatie nu inziet dat renovatie eigenlijk gewoon beter is. Het is over het algemeen goedkoper dan sloop, en de sociale samenhang in een buurt blijft intact."

Toch heeft Vidomes het onderhoud al duidelijk laten versloffen en is het nog steeds onduidelijk wat er gaat gebeuren in de Professorenbuurt. Sipkema: "Dat is een bekende truc. En dan zeggen dat de woningen er te slecht aan toe zijn om nog gerenoveerd te worden. Er worden al veel te veel betaalbare woningen in Delft gesloopt en vervangen door duurdere, dus ik hoop dat er hier nu eindelijk eens logisch nagedacht wordt wat het beste is voor die wijk, in plaats van hoe er extra geld aan de grond verdiend kan worden."