SP met buurtbewoners in actie voor buurthuis De Wending

11 oktober 2008

SP met buurtbewoners in actie voor buurthuis De Wending

Vandaag was de SP aanwezig in het Westerkwartier om handtekeningen op te halen onder het motto: "Wij willen De Wending terug!". Vrijwilligers die jaren geholpen hebben om buurthuis De Wending te draaien, hebben afgelopen dinsdag te horen gekregen dat Breed Welzijn Delft een groot aantal taken naar zich toe wil trekken. Zo is het niet meer de bedoeling dat vrijwilligers achter de bar staan, en bovendien blijft het buurtcentrum dicht als er geen officiële activiteit georganiseerd is. De vrijwilligers dachten daar anders over en een aantal van hen hebben de SP om hulp gevraagd.

Handtekeningen worden gezet

Afdelingsvoorzitter van de SP Delft, Bob van Vliet: "Vandaag bleek dat een groot deel van de buurt boos is over de gang van zaken. Ze raken hun 'huiskamer van de buurt' kwijt. Wat de SP betreft hoort zo'n centrum vóór en dóór de buurt te zijn en moeten de vrijwilligers dus weer veel meer het vertrouwen en de vrijheid krijgen om zélf dingen te organiseren. In de huidige plannen zijn zij daarvoor veel te veel afhankelijk van beheerder Breed Welzijn Delft".

Ook werden er ballonnen uitgedeeld voor de kinderen

Bij vlagen stonden er mensen in de rij om te kunnen tekenen, en in totaal werden er dan ook ruim 260 handtekeningen opgehaald.

Komende week gaan een aantal buurtbewoners met de petitie langs de deur in de wijk. Ook komt op initiatief van de SP een op te richten actiecomité van vrijwilligers bij elkaar om de acties vervolg te geven.