Lokale en internationale politiek op ledenvergadering

18 september 2008

Lokale en internationale politiek op ledenvergadering

Gisteravond hield de SP Delft haar halfjaarlijkse ledenvergadering. Dit keer werd er besproken wat er het afgelopen jaar gebeurd is, wat de afdeling volgend jaar wil gaan doen, en er werd een nieuw bestuur gekozen. Ook stond de SP-notitie 'Brandhaard Aarde' op de agenda. In dit stuk zet de SP duidelijk op een rij wat haar antwoord is op een wereld met oorlog en ongelijkheid.

Hans van Heiningen bespreekt de notitie 'Brandhaard Aarde'

Afdelingsvoorzitter Joost van der Sluis deed gister een stapje terug: "Ik wil meer tijd kunnen besteden aan mijn functie als regiovertegenwoordiger en ben ervan overtuigd dat er goede kandidaten klaarstaan om het stokje over te nemen." Joost blijft als algemeen bestuurslid actief voor de afdeling. Bob van Vliet nam het stokje van hem over. Jochem van der Voort, Frank-Johan Hogendam en Martijn Sipkema maken het vernieuwde bestuur compleet.

Het komende jaar wil de SP Delft doorbouwen op wat er de afgelopen jaren bereikt is. "We willen nog meer samen met de mensen in Delft optrekken. Met de ZO! krant gaan we buurten in de wijken. Huis-aan-huis aanbellen met de vraag: hoe vind u dat het gaat in uw wijk en in Delft? Zo willen we wat mensen in Delft echt bezig houdt op de agenda zetten. Uiteraard krijgen ook acties uit het afgelopen jaar vervolg, zoals de strijd voor een betere Regiotaxi," aldus de nieuw gekozen afdelingsvoorzitter.

Naast lokale zaken werd er ook gediscussieerd over het internationale verhaal van de SP. Partijsecretaris Hans van Heijningen was naar Delft gekomen om de nota 'Brandhaard Aarde' in te leiden. Deze discussie over de rol van de VN, NAVO en ontwikkelingssamenwerking wordt op het moment in SP afdelingen door het hele land gevoerd.