h

Tientallen reacties bij SP meldpunt RegioTaxi

11 augustus 2008

Tientallen reacties bij SP meldpunt RegioTaxi

Sinds Connexxion vorige maand het RegioTaxi vervoer heeft overgenomen zijn er tientallen meldingen binnengekomen op het meldpunt van de SP. Vooral de eerste twee weken liep het storm. SP-raadslid Lieke van Rossum: 'Mensen konen mij bellen met hun verhalen en ik verwachtte hooguit een paar telefoontjes per dag, maar in het begin waren het er tien per dag. Andere SP-leden hebben moeten helpen om iedereen te woord te staan. Een meisje belde om te zeggen dat het juist heel goed ging met Connexxion. Een week later belde ze terug met een verhaal waarvan ze zei dat ze dit nog nooit mee had gemaakt: ze heeft een uur zitten wachten, en de telefoniste beweerde dat de taxi twee keer is langs gereden, terwijl hij er nooit is geweest.'

Naast het veel te laat of helemaal niet komen opdagen van taxi's zijn er problemen gemeld bij de vaste haltes, waar zonder afspraak geen taxi's kwamen, terwijl dat wel de afspraak is. Ook is de SP gebeld met algemene vragen over hoe de RegioTaxi werkt en wat het kost. Deze informatie is voor de gebruikers blijkbaar moeilijk te vinden. Volgens Joost van der Sluis kan Connexxion nog een hoop verbeteren: 'We hebben ook enkele positieve reacties gehad, maar niet zoveel als we gehoopt hadden. Het is duidelijk dat de problemen bij de RegioTaxi niet zijn opgelost met de nieuwe vervoerder. We gaan binnenkort zelf met ze praten, om te vragen of ze plannen hebben om het vervoer te verbeteren.'

U bent hier