SP zoekt vuilnis!

13 april 2008

SP zoekt vuilnis!

Gisteravond heeft de SP onderzoek gedaan in het Westerkwartier. Na verschillende klachten van mensen uit de wijk over vuilnis op straat was het tijd om eens te kijken wat de problemen precies zijn.
Afval naast de ondergrondse vuilcontainers

Een stuk of 30 mensen verspreid door de wijk hebben meegewerkt aan een korte enquête. Er is ondermeer gevraagd hoe groot het afval probleem in de wijk is, en wat er zou kunnen verbeteren. Het algemene beeld is dat men inderdaad problemen ervaart. Zo zijn de containers vaak vol en blijft het grofvuil te lang staan. Veel mensen geven aan af een toe zelf maar eens samen met de buren een schoonmaakrondje te houden. Het Westerkwartier is wel een nuchtere wijk: hoewel vrijwel iedereen het eens is dat het beter kan, hebben weinig mensen er écht last van. “Er zijn tenslotte altijd ergere dingen in de wereld!” werd er gezegd.
Enquete in de straat

Binnenkort kunt u op onze website de resultaten van het onderzoek lezen. Dan zal ook duidelijk worden of de SP hiermee aan de slag moet, en wat we gaan doen.