Lieke van Rossum stopt als raadslid in Delft

11 december 2023

Lieke van Rossum stopt als raadslid in Delft

Foto: SP

SP-fractievoorzitter Lieke van Rossum stopt als gemeenteraadslid in Delft. Na bijna 18 jaar draagt ze het stokje over aan Joost van der Sluis. Daniëlla de Leeuw komt in haar plaats in de gemeenteraad. Vorige week nog werd een voorstel van Lieke aangenomen om goedkope huurwoningen op gemeentegrond te bouwen. Al die jaren daarvoor kwam ze steeds in actie samen met bewoners in Delft. Dat blijft ze doen maar dan als bestuurslid van de Delftse SP.

Lieke schrijft aan de Delfse SP-leden: 'Volksvertegenwoordiger zijn in onze prachtige stad voor onze fijne en strijdbare partij was al die tijd een grote eer. De beste herinneringen heb ik aan de momenten dat Delftenaren samen in actie kwamen en ik daar de spreekbuis voor mocht zijn. Van de vastberaden huurders in Poptahof en het Heilige land, tot de ouderen die een goede Regiotaxi afdwongen en de bezorgde stadgenoten die een beter museum Prinsenhof eisten. Zo verandering afdwingen over wat ons in het dagelijks leven raakt maakt politiek de moeite waard.'