SP in de Indische buurt, 100% sociaal

De Indische buurt is een fijne buurt om in te wonen en dat moet zo blijven. Daarom vindt de SP dat de buurt meer aandacht verdient. Het buurthuis De Bras is belangrijk als centrale plaats waar mensen elkaar tegenkomen en activiteiten organiseren. Omdat daar genoeg ruimte voor moet zijn heeft de SP geholpen om het samenvoegen van het buurthuis met een school te voorkomen. De winkels in de buurt zijn belangrijk voor de leefbaarheid net als toezicht op de openbare ruimte. Daarom wil de SP een wijkagent die de buurt goed kent. Daarnaast voert de SP acties om het verzorgingshuis Monica open te houden. Zodat ouderen die echt niet meer thuis kunnen wonen in hun vertrouwde buurt kunnen blijven.

Concrete punten:

• Iedere buurt hoort een goed onderhouden speeltuin te hebben. Speeltuin de Bras blijft open met ruimere openingstijden op de momenten dat kinderen willen spelen.
  • In het buurthuis krijgen vrijwilligers de ruimte om zelf activiteiten te organiseren. Zonder dat gemeente-instellingen ze daarbij dwarsbomen of dat ze huur hoeven te betalen.
  • Bij aanpassingen aan de wijk moet er naar de bewoners geluisterd worden en hun inbreng moet gebruikt worden bij de uiteindelijke plannen.
  • Er komt een politiepost in de wijk, met een benaderbare wijkagent.
  • Het verzorgingshuis Monica blijft open.