Meerderheid raad: "Geen dierenweide"

24 juni 2015

Meerderheid raad: "Geen dierenweide"

Foto: Dagmar Engelen

Veel inwoners lieten gisteren weten dat ze graag willen dat de kinderboerderij en de waterspeeltuin in Tanthof open blijven. De publieke tribune zat vol, er waren diverse insprekers met goede verhalen en ideeën en er werd een petitie overhandigd die meer dan 1700 keer is ondertekend. Een meerderheid van de politieke partijen bleek daar gevoelig voor te zijn en wil niet dat de kinderboerderij wordt omgevormd tot een dierenweide, waarin de dieren niet meer geaaid kunnen worden. Ook vond een meerderheid dat de kinderboerderij en waterspeeltuin niet volgebouwd mag worden met woningen.

Foto: Joost van der Sluis
Een volle publieke tribune tijdens de vergadering over de kinderboerderij en waterspeeltuin Tanthof

Raadslid Tom Zonneveld: “We zijn blij dat de meeste partijen de kinderboerderij open willen houden, maar het is wel raar dat de wethouder toch vasthoudt aan zijn eigen voorstel. Zijn redenatie is dat om de kinderboerderij in de toekomst open te kunnen houden, we hem nu moeten sluiten. Dat is echt flauwekul.”

Foto: Joost van der Sluis
Ook waren er diverse insprekers

De SP wil dat er nu voldoende tijd wordt genomen om de verschillende goede ideeën van mensen te onderzoeken. Zonneveld: “Daarbij vinden we het wel heel belangrijk dat de kwaliteit en toegankelijkheid hetzelfde blijft. Wat de uitkomst van het onderzoek ook is, de gemeente moet zorgen dat de kinderboerderij en de waterspeeltuin open blijven, ook als dit de gemeente wat extra geld kost.”