Voortbestaan kinderboerderijen en waterspeeltuinen onzeker

29 april 2015

Voortbestaan kinderboerderijen en waterspeeltuinen onzeker

Gisteren werd bekend dat de stichting die de waterspeeltuin en de de kinderboerderij in de Delftse Hout wil overnemen van de gemeente, dit toch niet gaat doen. Het lukt de stichting niet om het financieel rond te krijgen. Voor de waterspeeltuin en de kinderboerderij in de Tanthof is nog helemaal niemand gevonden die dit wil overnemen van de gemeente. De datum waarop dit allemaal geregeld zou moeten zijn, is 1 juli 2015 al. De SP maakt zich hier zorgen over. SP raadslid Zonneveld: "Bezuinigen op de waterspeeltuinen en kinderboerderijen vinden wij sowieso een slecht plan en we hebben daarom ook tegengestemd. Toen de plannen toch doorgingen, waarschuwden wij er al voor dat je niet eerst bezuinigingen moet opnemen in de begroting en pas daarna gaat kijken hoe je dit eigenlijk gaat uitvoeren."

Wethouder Brandligt gaf tijdens de vergadering over dit onderwerp aan dat dit wel eens zou kunnen betekenen dat de waterspeeltuinen en de kinderboerderijen moeten gaan sluiten. Voor de SP is dit onacceptabel. Zonneveld: "Deze voorzieningen zijn te belangrijk om weg te bezuinigen. Wat ons betreft zorgen we ervoor dat ze open blijven. Waar een wil is, is een weg!"