De SP in de Wippolder, 100% sociaal

De Wippolder is een fijne wijk om in te wonen en dat moet zo blijven. Daarom vindt de SP dat de wijk meer aandacht verdiend. Zo heeft de SP de laatste jaren gepleit voor minder verkeer door de wijk. Dat is beter voor de verkeersveiligheid en zorgt voor een schonere lucht en minder verkeerslawaai. Verder wil de SP dat er minder woningen worden bijgebouwd en dat de winkels en de buurthuizen open blijven. Ook moet er beter naar de bewoners geluisterd worden als er weer plannen zijn om de wijk aan te passen.

Concrete punten:

• In de buurthuizen krijgen vrijwilligers de ruimte om zelf activiteiten te organiseren. Zonder dat gemeente-instellingen ze daarbij dwarsbomen of dat ze huur hoeven te betalen.
  • Bij aanpassingen aan de wijk moet er naar de bewoners geluisterd worden en hun inbreng moet gebruikt worden bij de uiteindelijke plannen.
  • Erkomen een zorg-adviespunt en een politiepost in de wijk, met een
    benaderbare wijkagent.
  • Er komt alleen betaald vergunning parkeren als de bewoners dat zelf willen.
  • Er moeten betaalbare woningen blijven, voor ons zelf en voor onze kinderen. Geen peperdure woningen alleen voor hoger opgeleiden. Goedkope woningen moeten niet gesloopt maar goed onderhouden worden.
  • Meer groen en water in de wijk. Zodat de wateroverlast wordt verminderd en de speelmogelijkheden van kinderen worden verbeterd.

Stem op Mila Sorel of Maurits Bongers, bewoners van de Wippolder en nr. 3 en 6 van de SP